Styrketräning och muskelbyggande

Bygga muskler med kost och idrott

När vi styrketränar bryts kroppens protein ner och träningen handlar egentligen om att öka återuppbyggnaden. För att kroppen ska kunna bygga muskler måste vi ge den rätt byggstenar. Inte bara vad utan även när vi stoppar i oss maten påverkar musklernas tillväxt. Idrottsdietist Anna Permansson Reuterberg hjälper dig med vad du bör äta och när och hur vi får det att fungera i din vardag. 

Paketform och priser

Du kan välja att få coaching under en 12-veckors period med ett fast avslutsdatum, 350 kr per vecka med månadsvis fakturering eller välja att paketet löper med en abonnemangsform med 30 dagars uppsägningstid och minst 3 mån bindningstid för 1200 kr per månad, månadsvis fakturering.

Föreläsning på H E I M Food Studio Östersund

Ett kurstillfälle för dig som ska stå i skidspåren i vinter och har en fysiskt krävande prestation framför dig, tex Vasaloppet – och vill veta att du gjort “alla rätt” dessförinnan. Ett ypperligt tillfälle att förkovra dig i hur du redan under träningsperioden sätter förutsättningarna för din prestation genom kosten. 
Anmälan och biljettköp görs på www.heim.se

Nyttiga mellanmål

Nyttiga mellanmål som du enkelt kan göra själv är nyckeln till att orka till nästa träningspass . Genom att äta rätt mellanmål – vid rätt tidpunkt – ger du dina muskler en chans att öka sin återbyggnad.

Jag var precis som dig och testade oändligt med varianter av proteinshakes till mellanmål men utan att få de resultaten jag önskade.  Därför kommer jag tillsammans med dig planera in följande strategi:

  • Planera dina mellanmål – vid vilka tider du äter och framförallt vad du äter har betydelse för ditt muskelbyggande. 
  • Laga dina egna nyttiga mellanmål – med enkla recept och bra råvaror gör vi mellanmålen tillsammans och sätter nya rutiner för din vardag. 
  • Bestämma rätt storlek på dina mellanmål
  • Hålla koll på din blodsockernivå
  • Se över din vätskebalans 

Kost och idrotts tips på ett nyttigt mellanmål

Tunnbrödsrullar med renröra.

Strimla rökt ren och blanda tillsammans med turkisk youghurt. Krydda med peppar och smaka av med pepparrot. Bred ut röran på tunnbrödrullen, lägg på färska salladsblad, rulla ihop och dela i lagom storlekar. 

Intresseanmälan

Välj det paket som passar dig.

kostrådgivningspaket

Konditionsidrott och uthållighet